Al decennialang hebben een paar grote multinationals min of meer een monopolie in de scheerindustrie. Zo zijn ze heer en meester over onze scheergewoonten...

In 2011 is hier verandering in gekomen, toen Christopher von Hallwyl het merk SHAVE-LAB oprichtte. Onder het motto “Scheren met topkwaliteit voor een leuke prijs“ heeft hij ervoor gezorgd dat we nooit meer teveel hoeven te betalen voor goede scheermesjes.

Het is de missie van SHAVE-LAB om ons te onderscheiden door scheermesjes van vergelijkbare kwaliteit aan te bieden, maar dan aanzienlijk voordeliger. Bovendien willen we iedereen een passende scheersensatie bieden door een ruime keuze in scheermesjes en handgrepen in een exclusief en eigentijds design, en een excellente service.

En we hebben overal aan gedacht: we hebben de verpakkingen zo laten ontwerpen dat deze in elke brievenbus passen: je hoeft er dus niet speciaal voor thuis te blijven.

Bij SHAVE-LAB kun je zelf je scheermesjes afzonderlijk per keer bestellen, maar je kunt ook gebruik maken van ons scheermesjes abonnement: dan worden deze automatisch geleverd, helemaal afgestemd op jouw eigen scheefbehoefte.

 

Filosofie

SHAVE-LAB – de nieuwe stijl in scheren

Een goede scheerbeurt is al sinds lange tijd een esthetische basisbehoefte van de mens. Uit grottekeningen uit de oudheid kunnen we opmaken dat dit ritueel voor lichaamsverzorging al 25.000 jaar geleden werd uitgevoerd, toen nog met behulp van geslepen stenen, mosselschelpen en haaientanden.

Vanaf die tijd worden de lichaamsharen kort op de bovenste huidlaag afgekort, voor een aantrekkelijke gladde huid.

Deze eeuwenoude traditie vloeit samen met modern design in de exclusieve collectie natscheersystemen van SHAVE-LAB: stijlvol ontworpen producten van hoogwaardige kwaliteit. Het van oorsprong Duitse merk, opgericht door Christopher von Hallwyl, tilt de scheerbeurt naar een ongekend niveau.

Zo wordt het dagelijkse ritueel tot een luxueuze wellnessbehandeling – stijlvol, effectief en duurzaam.